Więcej na temat dofinansowanych przez UE inwestycji: (kliknij, aby przejść)
Mijanka tramwajowa będzie gotowa jesienią
Z tych inwestycji trwa jedna – za 4,8 mln zł MPK Wrocław buduje mijankę tramwajową na ulicy Przyjaźni.
Do pętli „Klecina” prowadzi jeden tor, a dzięki dobudowaniu krótkiego odcinka drugiego, tramwaje będą mogły się mijać mniej więcej w połowie jednotorowej trasy. Zwiększy to jej przepustowość i usprawni ruch.
Jeszcze nie wiadomo, kto wybuduje węzeł przesiadkowy
To będzie totalna przebudowa obejmująca wymianę podziemnych instalacji, a na powierzchni stworzenie nowego układu dróg i torów. Na Drobnera, przy skrzyżowaniu z Dubois, powstaną nowoczesne, wygodne przystanki wspólne dla tramwajów i autobusów.
Wrocławskie Inwestycje nie wybrały jeszcze wykonawcy, dlatego nie wiemy, ile inwestycja będzie kosztować. Do przetargu stanęły cztery firmy. Najtańsza oferta w przetargu opiewa na kwotę niemal 40 mln zł, a najdroższa 46,9 mln zł. Najważniejsze, że wszystkie mieszczą się w zaplanowanym budżecie.
Po wybraniu wykonawcy prace będą mogły ruszyć najwcześniej późną jesienią, gdy MPK zakończy remont rozjazdów na pobliskim skrzyżowaniu ulic Pomorskiej i Dubois.
Swojczyce czekają na tramwaj
Projekt tramwaju jest gotowy od dawna, wykonawca – Pro-Tra Building – został wybrany w kwietniu i… nic się nie dzieje. Pozornie. Wrocławskie Inwestycje przed podpisaniem umowy z wykonawcą musiały poznać wynik kontroli uprzedniej Urzędu Zamówień Publicznych.
To kwestia proceduralna, ale niezbędna m.in. przy inwestycjach wartych ponad 20 mln euro współfinansowanych przez Unię Europejską. Tak więc Wrocław musiał czekać na informację o wyniku kontroli.
"Do czasu doręczenia informacji o wyniku kontroli uprzedniej obligatoryjnej kontrolowany zamawiający nie może zawrzeć umowy z wykonawcą" – informuje Urząd Zamówień Publicznych.
WI właśnie doczekały się pozytywnego wyniku kontroli UZP, co otwarło drogę do podpisania kontraktu z Pro-Tra Building wartego dokładnie 139074946,41 zł.
Projekt, na który Wrocław dostał dofinansowanie, nazywa się „Zintegrowany System Transportu Szynowego – etap IV”. Dofinansowanie pochodzi z Funduszy Europejskich FENiKS 2021–2027. |
|
- Cieszymy się, że dzięki wsparciu z funduszy europejskich możemy zrealizować tak ambitne i potrzebne projekty podsumowuje Piotr Paś, prezes Wrocławskich Inwestycji. - Zintegrowany System Transportu Szynowego to nie tylko inwestycja w nowoczesną infrastrukturę, ale przede wszystkim realna poprawa jakości życia mieszkańców. Szybszy transport, nowe trasy i ekologiczne rozwiązania to kierunek, w którym konsekwentnie rozwijamy Wrocław.